[PoE] 3.4.1 Deployment and Patch Notes

PoE公式にて3.4.1パッチノートが公開されました。

 

 


意訳

 

3.4.1アップデートを適用します。

パッチにはDelveの改善と様々なバグ修正が含まれています。

こちらをクリックしてパッチノートをご確認ください。

 

Xbox One版の3.4.1アップデートは確認が取れ次第適用されるでしょう。

まだ日付は確定していませんが、できる限り遅れが少なくなるように試みています。

お待たせして申し訳ありません。

 

 

[以下、3.4.1パッチノート]

Delveの改善

  • Azurite and Delve Upgrades are now shared across all of your characters in the same league. When you log into a character for the first time after this patch, it will merge its Azurite and Upgrades into the total for the league.

AzuriteとDelveアップグレードは、同じリーグ内の全てのキャラクター間で共有されるようになりました。

このパッチ後に最初にキャラクターにログインする時、Azuriteとアップグレードをリーグの合計へと統合します。

 

  • The base light radius of Flares has been increased.

フレアのBase Light Radiusは増加しました。

 

  • Flares now light instantly, protecting you immediately, and travel to the location you clicked. They are still instant to use.

フレアは即座に明かり照らし、すぐにあなたを守り、クリックした場所へと飛んでいくようになります。

フレアの使用はインスタントのままです。

 

  • Dynamite now destroys Fractured Walls with a single use.

ダイナマイトは1個の使用でFractured Wallを破壊できるようになります。

 

  • Monsters which use EMP have received updated animations and effects to more clearly signal the attack.

EMPを使うモンスターは、攻撃をより明確にするためにアニメーションとエフェクトが変更されました。

 

  • Monsters with the “Allies Cannot Die” aura cannot be affected by the “Allies Cannot Die” aura themselves. This prevents multiple monsters with this aura from affecting one another.

「Allies Cannot Die」オーラを持つモンスター達は、互いに「Allies Cannot Die」オーラの影響を受けません。

これにより、このオーラを持つ複数のモンスターが互いに影響を与えあうのを防ぎます。

 

  • Fixed a bug where Azurite could get stuck in walls.

壁の中にAzuriteがスタックするバグを修正しました。

 

  • Fixed a bug where a Delve Chest could spawn in a wall.

壁の中にDelveの箱が生成されるバグを修正しました。

 

  • Fixed a bug where various Gorgol monsters were not giving credit towards the “Defeat following Monsters I” challenge when defeated.

様々なGorgolモンスターを倒した時に「Defeat following Monsters Ⅰ」チャレンジにクレジットを与えていなかった(カウントされなかった?)バグを修正しました。

 

  • Fixed a bug where Fossils were not allocated correctly in a party.

パーティーにおいてFossilが正しく割り振られなかったバグを修正しました。

 

  • Fixed a bug where Light Radius from the Crawler and Flares appeared larger than it actually was.

CrawlerとフレアのLight Radiusが実際よりも広くなるバグを修正しました。

 

  • Fixed a bug where the Crawler would sometimes not be present to protect players from Darkness after selecting a new location to travel to in the Azurite Mine.

Azurite鉱山で飛ぶ先の新しい場所を選択した直後に、時々Crawlerが闇からあなたを守らなくなるバグを修正しました。

 

  • Fixed a bug where Devouring Totem did not devour corpses in the Azurite Mine.

Azurite鉱山でDevouring Totemが死体を食べなかったバグを修正しました。

 

  • Fixed a bug where dead Hardcore players were removed from the Delve Ladder.

死んだハードコアプレイヤーがDelveラダーから削除されていたバグを修正しました。

 

  • Fixed various display issues with the Quest Tracker for the Niko quest line.

Nikoクエストラインにおけるクエストトラッカーの様々な表示問題を修正しました。

 

 

その他の改善

  • Orb of Storms can once again be supported by Traps, Totems, and Mines.

Orb of Stormsは再びTrap、Totem、Mineでサポートできるようになります。

 

  • Changed the Quality stat for Convocation to grant “x% increased Cooldown Recovery Speed”, rather than Cast Speed.

ConvocationのQuality効果をCast Speedではなく「x% increased Cooldown Recovery Speed」へと変更しました。

 

  • Fixed a bug where the “Slay the Corrupted Bosses” Zana mission did not complete in Maps with multiple bosses.

Zanaミッションの「Slay the Corrupted Bosses」が複数のボスを持つマップにおいて完了できなかったバグを修正しました。

 

  • Fixed a bug where Tempest effects spawned by Prophecies were not visibly correct.

Prophecyによって生成されたTempest効果が明らかに正しくなかったバグを修正しました。

 

  • Fixed a bug where Blood Guard Herald and Faith Guard Herald effects were reversed when applied to Herald of Agony.

Blood Guard HeraldとFaith Guard Heraldのエフェクトが、Herald of Agonyに適用した時に逆になっていたバグを修正しました。

 

  • Fixed a bug where Lioneye’s Fall did not convert Staff Spell Block to Bow Spell Block correctly.

Lioneye’s FallがStaff Spell BlockをBow Spell Blockへと正しく変換していなかったバグを修正しました。

 

  • Fixed a bug where Ichimonji prevented the Crawler from protecting you from Darkness.

Crawlerが闇からあなたを守るのをIchimonjiが妨害していたバグを修正しました。

 

  • Fixed a bug where the Battle Cry passive caused Warcry skills to consume the mana cost twice.

Battle Cryパッシブによってウォークライスキルの消費するマナコストが2倍になっていたバグを修正しました。

 

  • Fixed a bug where the stat descriptions for Holy Relic Enchantments were not visible on items.

Holy Relicのエンチャントの効果説明文がアイテムに表示されなかったバグを修正しました。

 

  • Fixed a bug where some item mods were still referring to “Physical Projectile Attack Damage”, instead of “Vicious Projectiles”.

いくつかのアイテムmodが「Vicious Projectiles」ではなく「Physical Projectile Attack Damage」を参照したままであったバグを修正しました。

 

  • Fixed a bug where Scourge Arrow did not grant anything per Quality. It now grants 1% increased Projectile Speed per Quality.

Scourge ArrowがQualityで何も得られなかったバグを修正しました。

1% increased Projectile Speed per Qualityとなります。

 

  • Fixed a bug where Cremation and Volatile Dead could be cast while no corpses were available, resulting in mana being spent but no skill use occurring.

CremationとVolatile Deadが、利用可能な死体がない時にもキャストできていた問題を修正しました。

これによってManaが消費されていたものの、スキルの使用が発生していませんでした。

 

  • Fixed a bug where Vaal Ancestral Warchief did not work when dual-wielding claws.

ClawをDual-Wieldingした時に、Vaal Ancestral Warchiefが動作しなかったバグを修正しました。

 

  • Fixed a bug where Gruthkul’s Pelt prevented the use of Flares and Dynamite.

フレアとダイナマイトの使用をGruthkul’s Peltが妨害していたバグを修正しました。

 

  • Fixed a bug where quest items could be hidden on the minimap when using item filters.

アイテムフィルターの使用時に、クエストアイテムがミニマップ上で消えるバグを修正しました。

 

  • Fixed an instance crash.

インスタントクラッシュを1つ修正しました。


コメントはこちらから