[PoE] 3.4.2 Patch Notes

PoE公式にて3.4.2パッチノートが公開されました。

 

 

このパッチは、日本時間だと明日の早朝に適用されるみたいです。

 


意訳

 

明日の朝(ニュージーランド時間の金曜日)に、Delveリーグをさらに改善して様々なバグを修正する3.4.2アップデートを適用する予定です。

まだ変更される可能性はありますが、パッチノートをお見せする準備が整いました。

 

Delveの改善

  • Fixed further cases of non-functional stairs in City Outposts that were not fixed in patch 3.4.1b.

City Outpostで階段が作動しない、パッチ3.4.1bで修正されなかったケースを修正しました。

 

  • You can now click your last-visited Delve (indicated by an arrow) on the Subterranean Chart to teleport to the Crawler.

Subterranean Chartの最後に訪れたDelve(矢印で示される)をクリックしてCrawlerへテレポートできるようになります。

 

  • Party members can no longer see hidden paths when in another player’s Azurite Mine.

他のプレイヤーのAzurite鉱山にいる時に、パーティーメンバーが隠された経路を見えなくなります。

 

  • Party members no longer see an incorrect depth level when viewing the Subterranean Chart in another player’s Azurite Mine.

他のプレイヤーのAzurite鉱山でSubterranean Chartを見る時に、誤ったDepthレベルが表示されなくなります。

 

  • Lucent and Shuddering Fossils now have special modifiers that can be rolled on shields.

Lucent、Shuddering Fossilは盾にロールされる特別なmodを持つようになります。

 

  • Poison mods are now considered Chaos mods for the purposes of Fossil crafting.

Poison modは、FossilクラフトにおいてChaos modとしてみなされるようになります。

 

  • Bleeding mods are now considered Physical mods for the purposes of Fossil crafting.

Bleeding modは、FossilクラフトにおいてPhysical modとしてみなされるようになります。

 

  • Made improvements to the Necromancer Delve encounters.

ネクロマンサーのDelveエンカウンターを改善しました。

 

  • Increased the life of Rogue Exiles in Delve Encounters.

DelveエンカウンターでのRogue ExileのLifeを増加しました。

 

  • Increased the damage of the totem beams in the Kurgal, the Blackblooded encounter.

Kurgal, the Blackblooded戦でのトーテムビームのダメージを増加させました。

 

  • Adjusted the hitboxes of the beam attack used by Kurgal, the Blackblooded to be more accurate.

Kurgal, the Blackbloodedの使ってくるビーム攻撃のヒットボックスを調整して正確にしました。

 

  • Additional Projectile modifiers no longer increase the number of projectiles in the Beast Burrow encounter.

Additional Projectile modは、Beast BurrowエンカウンターでのProjectileの数を増加させなくなりました。

 

  • Sutured Aberrations can no longer be desecrated.

Sutured AberrationはDesecrateできなくなりました。

 

  • Fixed a bug where Solar Guard Spectres could prevent the Beast Burrow encounter in the Fungal Caverns from completing.

Solar Guard Spectresが、Fungal CavernsでのBeast Burrowエンカウンターの完了を妨害できていたバグを修正しました。

 

  • Fixed a bug where some Bestiary encounters would not spawn chests.

Bestiaryエンカウンターのいくつかで、箱が生成されなかったバグを修正しました。

 

  • Fixed a bug where the “Complete Maps with Eight Mods” challenge was giving credit when using White and Yellow Maps, rather than only Red Maps.

「Complete Maps with Eight Mods」チャレンジが赤マップだけではなく、白と黄マップでもカウントされていたバグを修正しました。

 

  • Fixed a bug where players sometimes received a challenge reward more than once.

プレイヤーがチャレンジ報酬を複数個受け取る事があったバグを修正しました。

 

 

他の改善

  • Scourge Arrow: Additional Projectiles now apply to the primary arrow instead of the thorn arrows. The number of thorn arrows at lower levels has been increased to compensate. Pods are now distributed evenly among all primary projectiles.

Scourge Arrow:

Additional Projectilesは、茨の矢の代わりに最初の矢へ適用されるようになります。

補填として、低レベル時の茨の矢の数は増加します。

さやは最初のProjectile全てに等しく分配されるようになります。

 

  • Added a PvP T-value of 1 to Toxic Rain.

Toxic RainへPvP T-value of 1(?)を追加しました。

 

  • Level Downscaling now saves your chosen setting.

レベルダウンスケーリングは選んだ設定を保つようになります。

 

  • Using the new Zana mods now retains any Quality on the Map.

新しいZana modの使用は、マップのQualityを維持するようになります。

 

  • The Ranger can now buy Void Manipulation as a quest vendor reward.

Rangerクラスは、クエストベンダー報酬としてVoid Manipulationを買えるようになります。

 

  • The Herald of Agony skill gem now has a Chaos tag.

Herald of AgonyスキルジェムはChaosタグを持つようになります。

 

  • Reduced the cooldown of Righteous Fire to 0.3 seconds. This should improve the use of Righteous Fire Totems.

Righteous Fireのクールダウンを0.3秒へと減少しました。

これはRighteous Fire Totemの使用を改善するためです。

 

  • The movement speed of a Holy Relic now matches the movement speed of the player.

Holy Relicの移動速度は、プレイヤーの移動速度に合うようになります。

 

  • Fixed a bug where Shaper’s Strongholds could not spawn in Standard league.

Shaper’s Strongholdがスタンダードリーグで出現しなかったバグを修正しました。

 

  • Fixed a rare bug where Shaper’s Strongholds could not spawn in all leagues.

Shaper’s Strongholdが全てのリーグで出現しなかったレアバグを修正しました。

 

  • Fixed a bug where Herald of Purity would snapshot increased Buff Effect modifers.

Herald of Purityがincreased Buff Effect modをスナップショットしていたバグを修正しました。

 

  • Fixed a bug where Smite was not able to apply Curses when supported by Curse on Hit Support.

SmiteがCurse on Hit Supportでサポートされている時に、カースを付与できなかったバグを修正しました。

 

  • Fixed a bug where Instant Skills prevented triggerable spells from being triggered when supported by Cast while Channelling.

インスタントスキルが、Cast while Channellingのサポートによってトリガーしようとしているスペルを妨害していたバグを修正しました。

 

  • Fixed a bug where monsters that trigger skills when taking damage weren’t actually triggering skills.

ダメージを受けた時にトリガーするスキルを持つモンスターが、実際にはスキルをトリガーしなかったバグを修正しました。

 

  • Fixed a bug where Melee skills could not deal damage to a target if you were standing directly on top of the target.

ターゲットの上に直接立っている際に、Meleeスキルがターゲットにダメージを与えられなかったバグを修正しました。

 

  • Fixed a rare bug where Voidspawn of Abaxoth monster packs would not spawn in some Zana missions, preventing completion of the mission.

ZanaミッションのいくつかでVoidspawn of Abaxothモンスターの群れが出現せず、ミッションを完了できなかったレアバグを修正しました。

 

  • Fixed a bug where The Coming Calamity unique did not consider Herald of Agony and Herald of Purity as Heralds.

The Coming CalamityがHerald of AgonyとHerald of PurityをHeraldとして扱っていなかったバグを修正しました。

 

  • Fixed a bug where a Vaal Side Area in The Wetlands did not have an interactable entrance.

The WetlandsのVaal Side Areaにクリックできる入り口がなかったバグを修正しました。

 

  • Fixed a memory leak.

メモリーリークを修正しました。

 

  • Fixed a client crash when a Barrage Trap was triggered.

Barrage Trapがトリガーされた時のクライアントクラッシュを修正しました。

 

  • Fixed two instance crashes.

2つのインスタンスクラッシュを修正しました。


[PoE] 3.4.2 Patch Notes” への4件のコメント

  1. 壁際や宝箱の近くでフレア使った時に無効扱いになるバグに一切触れられてなくて困惑

    1. 私もそのバグに1度だけ遭遇した事があるのですが、
      それ以降発生していないので、てっきりいつの間にか修正されたものだと思ってました・・・。

  2. ダイナマイトで隠し通路を塞ぐ扉を爆破してトロッコで戻ってくると壁がふさがってるように見えるのは修正しないのかな
    割ともやっとする。

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