[PoE] 3.4.3f Patch Notes

PoE公式にて3.4.3fパッチノートが公開されました。

 

 

日本時間で2018/10/18(木)の早朝にパッチの適用を予定しているとのことです。

 


意訳

 

我々の開発者の大半が次の大きなリリースに向けて取り組んでいる一方で、残りの開発メンバーによって現在進行中のDelveリーグ向け3.4.3fアップデートの用意が整いました。

このパッチには改善点が少しと、様々なバグ修正が含まれます。

我々の予定では、明日の朝(NZDTで木曜日)にこのアップデートを適用することになっています。

それまでの間に、パッチノートをチェックしてみてください!

 

以下のパッチノートは、3.4.3fアップデートのリリース前に変更される可能性がある点にご注意ください。

 

Xbox Oneバージョンへの3.4.3fアップデートは今週末にリリースされることになります。

 

  • Re-enabled the Solo Self-Found Migrate All button.

SSFの「Migrate All」ボタンが再び利用できるようになります。

 

  • Uniques dropped by Delve Bosses are now allocated to the map maker.

DelveボスのドロップするUniqueアイテムは、マップを生成した人にルート権利が発生するようになります。

 

  • Dynamite can now deal damage to monsters summoned by Delve Bosses.

ダイナマイトはDelveボスによって召喚されたモンスターへダメージを与えるようになります。

 

  • Natural Hierarchy and Night’s Hold can now be acquired from the Timeworn Reliquary.

Natural HierarchyNight’s HoldがTimeworn Reliquaryで入手できるようになります。

 

  • The vendor recipe for The Retch now gives a Relic version when vendoring a Relic version of both Feastbind and Faminebind.

The Retchのベンダーレシピでは、FeastbindとFaminebindの両方がRelicバージョンであれば、RelicバージョンのThe Retchを受け取れるようになります。

 

  • Herald of Purity now has a chance to summon a Sentinel of Purity when you hit a Rare enemy.

Herald of Purityは、Rare敵にHitさせた時もSentinel of Purityを確立で召喚するようになります。

 

  • The Ancestral Call Support gem now specifies that extra targets must be a minimum distance from the user. There is no functional change.

Ancestral Call Supportジェムは、使用者から最も近い距離の追加対象を指定するようになります。

機能的な変更はありません。

 

  • Vaal totem skills now display damage per second, rather than average damage.

Vaal totemスキルは平均ダメージではなく、DPSを表示するようになります。

 

  • Harbinger Righteous Fire now burns grass.

HarbingerのRighteous Fireは草を燃やすようになります。

 

  • Updated the 2D Art of Chains of Command.

Chains of Commandの2D Artを更新しました。

 

  • Adjusted the animations and effects of the Oriath Portal Effect slightly to reduce eye strain issues.

Oriathポータルエフェクトのアニメーションとエフェクトを僅かに調整して、目の歪む問題を抑えました。

 

  • Fixed a crash that could occur when creating clones while affected by a large amount of buffs. Common cases of this were using Headhunter along with Vaal Double Strike or Blink Arrow.

大量のバフを受けている状態でクローンを生成する時に発生するクラッシュを修正しました。

これが発生する一般的なケースは、Headhunterと一緒にVaal Double StrikeやBlink Arrowを使用した時です。

 

  • Fixed a bug where stashes were able to be kept open after you were no longer near them.

スタッシュから離れてもスタッシュを開き続けられていたバグを修正しました。

 

  • Fixed a bug where ground effects from map modifiers in the Azurite Mine did not appear.

Azurite鉱山でマップmodによるGround Effectが発生しなかったバグを修正しました。

 

  • Fixed a bug where many Bloodline modifiers were unable to generate in the Azurite Mine.

Azurite鉱山で多くのBloodline modが生成されなかったバグを修正しました。

 

  • Fixed a bug where Harbingers in the Azurite Mine were unable to drop high level currency shards.

Azurite鉱山のHarbingerが高レベルカレンシーの欠片をドロップしなかったバグを修正しました。

 

  • Fixed a bug preventing completion of the Unspeakable Shrine Abyss encounter in the Azurite Mine if your Light Radius was too low.

Light Radiusが低すぎた場合に、Azurite鉱山のUnspeakable Shrine地点のAbyssエンカウンターを完了できなかったバグを修正しました。

 

  • Fixed a bug where the Hybrid Defense Delve suffix modifiers prevented Hybrid Defense prefix modifiers from being rolled or crafted.

複合DefenceのDelve Suffix modによって複合DefenceのPrefix modがロールやクラフトされなかったバグを修正しました。

 

  • Fixed a rare bug where some Delve encounters that you could travel to were sometimes not revealed.

移動できるDelveエンカウンターのいくつかが時々明らかにならなかったレアバグを修正しました。

 

  • Fixed a bug where Instant Skills used on Predictive Mode could sometimes fail to cast.

インスタントスキルをPredictiveモードで使用すると、キャストに時々失敗するバグを修正しました。

 

  • Fixed a bug introduced in 3.4.3e where ranged Minions, such as Spectres and Flame Golems, had a lower range for their skills than intended.

SpectresやFlame Golemsといった遠距離ミニオンのスキルが意図したよりも短いレンジであった、3.4.3eで導入されてしまったバグを修正しました。

 

  • Fixed a bug introduced in 3.4.0 where Animated Weapons from Rampage followed you through teleporters.

Rampageで出現するAnimated Weaponsがテレポートを越えてついてきていた、3.4.0で導入されてしまったバグを修正しました。

 

  • Fixed a bug where Infernal Blow charges could sometimes fail to explode.

Infernal Blowのチャージが時々爆発に失敗していたバグを修正しました。

 

  • Fixed a bug where Molten Shell could sometimes fail to replace itself when cast.

Molten Shellのキャスト時にMolten Strike自身を置き換えるのに時々失敗していたバグを修正しました。

 

  • Fixed a bug where the “x% chance to Chill Attackers for 4 seconds on Block” and “x% chance to Shock Attackers for 4 seconds on Block” modifiers were not modified by Chill or Shock duration respectively.

「x% chance to Chill Attackers for 4 seconds on Block」

「x% chance to Shock Attackers for 4 seconds on Block」

このmodがそれぞれChillやShockのduration modによって変更されていなかったバグを修正しました。

 

  • Fixed a bug where the Intuitive Leap unique jewel could cause Ascendants to be unable to allocate some connected passive points in their skill tree.

UniqueジュエルのIntutive Leapによって、各アセンダンシーのスキルツリー内で接続されたパッシブポイントを割り振れなかったバグを修正しました。

 

  • Fixed a bug where Blood Balls from monsters bearing an Essence of Greed would explode after the monster died, rather than shortly after being created.

Essence of Greedを持ったモンスターによる血の玉が、生成された直後ではなくモンスターが死んだ後に爆発していたバグを修正しました。

 

  • Fixed a bug where Guardian of the Vault in the Vault Map could submerge but remain visible.

VaultマップのGuardian of the Vault(マップボス)が見えたままの状態で沈んでいたバグを修正しました。

 

  • Fixed a bug introduced in 3.4.3c where Shrine effects could appear under portals in Maps.

Shrine効果がマップ内でポータルの下に出現する、3.4.3cで導入されてしまったバグを修正しました。

 

  • Fixed a bug where items could drop in an unreachable location in the Residence Map.

Residenceマップで届かない場所にアイテムがドロップしてしまうバグを修正しました。

 

  • Fixed a bug where you could get stuck in unwalkable terrain in Oak’s bandit camp.

Oakのバンディットキャンプで移動できない地形にスタックしてしまうバグを修正しました。

 

  • Fixed a bug were premade PvP Templar characters had no passive points allocated.

premade PvPでのTemplarキャラクターが、全くパッシブポイントを受け取れていなかったバグを修正しました。

 

  • Fixed a bug where sound could cut in and out in The Sarn Encampment in Act 8.

Act8のSarn Encampmentでサウンドがカットイン・カットアウトされていたバグを修正しました。

 

  • Fixed a display error where Smite supported by Faster Attacks displayed “You and nearby allies gain x% increased Attack Speed”.

Faster AttacksでサポートされたSmiteに「You and nearby allies gain x% increased Attack Speed」と表示されていた表示エラーを修正しました。

 

  • Fixed a visual bug where an Ascendancy Plaque was buried halfway into the ground.

Ascendancy Plaqueが地面に半分埋められていたビジュアルバグを修正しました。

 

  • Fixed a bug where an unintended “OFF” page was shown for some players in the Help Panel.

プレイヤーにHelp画面の「OFF」ページが意図されずに表示されてしまっていたバグを修正しました。

 


  • Heralds of the Obelisk
  • Otherworldly
  • Mark of Cannibalism
  • Union of Souls

Azurite鉱山でのBloodline modが上記の4種しか生成されない点は、

Delveリーグ初期の頃にRedditで指摘されていたもののずっと放置されていたので仕様だと思っていました。


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