[PoE] Delve Patch Notes, Passive Tree and Item Filter Information

PoE公式にてパッチ3.4.0のパッチノートが公開されました。

同時に、パッシブツリーデータとアイテムフィルター情報も公開されています。

 

 


意訳

 

Delve(コンテンツアップデート3.4.0)のパッチノートの完全版を公開します。

こちらから確認することができます。

また、今週末に開始されるDelveへの準備のために必要となるパッシブツリーとアイテムフィルターの情報についてもコンパイルしました!

 

パッシブツリーデータ

パッチノートでパッシブツリーの変更点を挙げましたが、もしあなたがコミュニティーツールの製作者であるなら、JSONデータをこちらで入手することができます。

この情報について何をすべきか分からなくても、あまり心配しないでください!

Delveリーグ開始と共に、Path of Exileに組み込まれたアイテムフィルターとウェブサイト上のパッシブツリーデータは我々が更新します。

 

[アイテムフィルター情報の項は割愛します。]

 

 

[以下、パッチノートの意訳です。]

The Delve Challenge League

[ここに書かれている事は、以前にアナウンスされたこの記事この記事この記事と同じ内容なので割愛します。]

 

 

Major New Content and Features

  • Added a new Strength/Intelligence Skill Gem – Smite: Perform a melee attack, and in doing so, cause lightning to strike a targeted location or nearby enemy, dealing damage in an area. Enemies can’t be hit by both the melee attack and the lightning. Gain a temporary aura which grants added lightning damage when you hit an enemy with this skill. Requires a Sword, Axe, Mace, Staff or Unarmed.

新Str/Intスキルジェムの追加 – Smite

Melee攻撃の動きをし、その動作中にターゲットした場所もしくは近くの敵にLightningをぶつけて、範囲ダメージを与えます。

敵はMelee攻撃とLightningの両方を受けることはありません。

このスキルで敵に攻撃を当てると、Added Lightning Damageを一時的なオーラとして獲得できます。

Sword、Axe、Mace、Staff、Unarmedで使用可能です。

 

  • Added a new Strength/Intelligence Skill Gem – Consecrated Path: Slam the ground with your weapon at the targeted location. If an enemy is near where you target, you’ll teleport to it from a short distance away, slam, and create an area of consecrated ground. Can’t be supported by Multistrike, and requires a Sword, Axe, Mace, Staff or Unarmed.

新Str/Intスキルジェムの追加 – Consecrated Path

ターゲットした位置に武器で地面を叩きつけます。

ターゲット位置の近くに敵がいるなら、敵までの短い距離をテレポートして、叩きつけて、Consecrated Groundを生成します。

Multistrikeによるサポートはできません。

Sword、Axe、Mace、Staff、Unarmedで使用可能です。

 

  • Added a new Intelligence/Strength Skill Gem – Summon Holy Relic: Summon a Holy Relic that stays near you. When you hit an enemy with an attack, the Holy Relic triggers a nova spell, with a very short cooldown, that deals physical damage to enemies and grants life regeneration to allies. This life regeneration is more effective to your minions.

新Int/Strスキルジェム – Summon Holy Relic

あなたの近くに留まるHoly Relicを召喚します。

Attack攻撃を敵に当てると、Holy Relicはとても短いクールダウンをもつNova Spellを発動します。

Nova SpellはPhysicalダメージを敵に与えて、味方にLifeリジェネを付与します。

このLifeリジェネはあなたのミニオンに対してより大きな効果を発揮します。

 

  • Added a new Strength/Intelligence Skill Gem – Herald of Purity: Grants a buff, adding physical damage to your spells and attacks. When you kill an enemy while you have this buff, you’ll summon a Sentinel of Purity, or refresh the duration and life of an existing one instead if you have the maximum number of Sentinels of Purity. The Sentinels of Purity have a single-target melee attack and an area melee attack.

新Str/Intスキルジェムの追加 – Herald of Purity

バフを付与して、SpellとAttackにPhysicalダメージを追加します。

このバフを持っている間に敵をKillすると、Sentinel of Purityを召喚するか、もし既に最大数のSentinel of Purityがいるならそのうちの1体の効果時間とLifeを回復します。

Sentinel of Purityは単体対象のMelee攻撃と範囲Melee攻撃を持っています。

 

  • Added a new Dexterity Skill Gem – Scourge Arrow: Channel the attack to infuse an arrow with chaos, gaining stages while channelling. Release to fire a single piercing arrow which leaves spore pods in its wake for each stage gained. The spore pods bloom, then fire a nova of thorn arrows.

新Dexスキルジェムの追加 – Scourge Arrow

チャネルにより矢にChaosを注ぎ込んで攻撃をします。

チャネリングしている間、ステージを獲得していきます。

リリースすると、獲得したステージに応じてスポアのさやを設置しながら飛んでいくPierceする矢を1本放ちます。

スポアのさやは開花し、トゲの矢を全方位へ発射します。

 

  • Added a new Dexterity Skill Gem – Toxic Rain: Fire arrows into the air that rain down around the targeted area, dealing damage to enemies they hit and creating spore pods where they land. Each spore pod deals chaos damage over time to nearby enemies and slows their movement speed. After a delay, the pods burst, dealing area damage.

新Dexスキルジェムの追加 – Toxic Rain

ターゲットした場所の周辺へ雨のように降らせる矢を上空に向けて放ちます。

矢が当たった敵にはダメージを与えて、地面に刺さった場所にはスポアのさやを生成します。

各スポアのさやは、近くの敵に対してChaosのDoTを与えて移動速度を遅くします。

ディレイ後には、さやは破裂し、範囲ダメージを与えます。

 

  • Added a new Dexterity Skill Gem – Herald of Agony: Grants a buff giving more poison damage and a chance to inflict poison. When you poison an enemy while you have this buff, you gain Virulence, and summon a minion that uses projectile and area attacks. You will lose Virulence over time, at a rate which increases the more Virulence you have. The minion will die when you have no Virulence.

新Dexスキルジェム – Herald of Agony

PoisonダメージとPoisonを与える確率を増加させるバフを付与します。

このバフを持っている間に敵をPoisonにすると、Virulenceを獲得して、Projectileと範囲攻撃をするミニオンを召喚します。

時間経過によってVirulenceは失われますが、Virulenceを多く持っているほど失われる速度は速まります。

Virulenceを全て失うと、ミニオンは死にます。

 

  • Added a new Vaal Skill Gem – Vaal Ancestral Warchief: Summons an Ancestor Totem that attacks enemies with a powerful cascading slam while you’re near it. If the enemies are far away, it will leap as it slams, bringing it closer. Being near it grants you more melee damage.

新Vaalスキルジェムの追加 – Vaal Ancestral Warchief

あなたが近くにいる間、カスケードする強力な叩きつけ攻撃を敵に行うAncestor Totemを召喚します。

もし敵が遠くにいるなら、叩きつけるように飛び跳ねて、近くへと移動します。

このTotemの近くにいるとmore Melee Damageを得られます。

 

  • Added a new Dexterity Support Gem – Withering Touch: Supported skills gain a portion of their Physical damage as extra Chaos damage, have a chance to inflict Withered on hit. Withered lasts 2 seconds, and is the same as the debuff applied by the skill “Wither”.

新Dexサポートジェムの追加 – Withering Touch

サポートされたスキルはPhysicalダメージの一部をExtra Chaos Damageとして獲得します。

敵に攻撃を当てると、確率でWitheredを与えます。

Witheredは2秒間継続し、「Wither」スキルによるデバフと同じ効果が適用されます。

 

  • Added a new Atlas of Worlds feature: Shaper’s Strongholds. These will appear once you have met the Shaper. They have multiple Shaper Influence mods active. Bosses of these maps can drop extra sextants, cartographer’s chisels, Shaper-influenced items, and unique items.

新しいAtlas of Worldsの仕組みを追加:Shaper’s Strongholds

ひとたびShaperに会うと出現します。

Shaperの影響によって発動するmodを複数持ちます。

これらのマップのボスは追加でSextant、Cartographer’s Chisel、Shaperアイテム、Uniqueアイテムをドロップするようになります。

 

  • Added 26(ish) new Unique items, 3 of which were designed by supporters.

26個(くらい)の新しいUniqueアイテムを追加しました。

そのうち3つはサポーターによってデザインされました。

 

  • Added 8 new Divination Cards designed by supporters.

サポーターによってデザインされた新しいDivination Cardを8個追加しました。

 

  • Added a new system to handle high-level players playing with lower-level party members in lower-level areas. High-level players are downscaled, making the area more challenging, and allowing the lower-level players to get an appropriate amount of experience and currency. Previously, the lower-level players would have had their experience gains and currency finds penalised if the level gap was significant. This scaling applies only in areas at or below level 67, and is an optional feature for party play.

低レベルエリアで低レベルプレイヤーと一緒にパーティープレイする際の高レベルプレイヤーを操作する新システムを追加しました。

高レベルプレイヤーはダウンスケールすることで、エリアをよりチャレンジングにでき、低レベルプレイヤーが適切な量の経験値とカレンシーを獲得できるようにします。

以前までは、大幅なレベル差がある場合には、低レベルプレイヤーの獲得経験値とドロップするカレンシーにはペナルティーがかかっていました。

このスケーリングはレベル67以下のエリアでのみ適用でき、パーティープレイ時に選択できる仕組みとなります。

 

  • Added new Shadowed Point Light, Global Illumination and Ambient Occlusion graphics tech.

Point Light、Global Illumination、Ambient Occlusion Graphics技術による影を新しく追加しました。

 

  • Significantly updated the water simulation used by Path of Exile. It now flows correctly around corners, at realistic speeds based on the shape of nearby terrain, synthesising foam where appropriate.

Path of Exileで使われている水のシミュレーションを大幅に変更しました。

コーナー周辺で正しく流れるようになります。

近くの地形の形を元にリアルなスピードとなり、適切な流れへと合成されます。

 

 

  • Added a new tooltip which, when hovering over a support gem, shows which currently-equipped skills can and cannot be supported by it. This includes skills built into items and skills whose functionality has been changed by another support (such as a spell supported by the Trap Support gem).

サポートジェムにカーソルを乗せると、現在の装備でサポートできているのかいないのかを確認できる新しいツールチップを追加しました。

これにはアイテムに組み込まれているスキルと、他のサポートジェム(Trap SupportジェムでサポートされたSpellなど)で機能を変更されたスキルを含みます。

 

 

Minor New Content and Features

  • You can now right-click on a stash tab in the dropdown list to send it to the far left of your tab list.

スタッシュのドロップダウンリストを右クリックすることで、タブリストの左端へ送ることができるようになります。

 

  • Added a new vendor recipe.

新しいベンダレシピーを1つ追加しました。

 

  • Added 3 new Fated Unique Prophecies.

新しいFated Unique Prophecyを3つ追加しました。

 

  • Added 22 new Labyrinth enchantments, including 2 for existing skills.

新しいLabyrinthのエンチャントを22個追加しました。

このうち2つは既存スキルのエンチャントです。

 

[この項の残りはゲームバランスとは無関係なので割愛します。]

 

 

Character Balance

  • Chance to Block and Chance to Block Spells have been reworked. Previously there were several different modifiers that applied in different ways but achieved the same thing. For example, Stone of Lazhwar allows a portion of your block chance to apply to spells, while Great Old One’s Ward has a discreet chance to block spells. Some sources provided block chance that did not require that you have a shield equipped, while others required that you have some form of block chance for them to apply.

Chance to BlockとChance to Block Spellsはリワークされました。

以前は異なる方法で適用される異なるmodがいくつかありましたが、統一しました。

例えば、Stone of LazhwarはBlock Chanceの一部をSpellへ適用しますが、Great Old One’s Wardは少しのChance to Block Spellsしか持っていません。

盾の装備を必要としないBlock Chanceの獲得手段がある一方で、Block Chanceを適用するために何かの装備を必要とする手段もありました。

 

  • Now, there is simply Chance to Block Attack Damage and Chance to Block Spell Damage. Sources that previously caused some portion of your block chance to apply to spells now grant Chance to Block Spell Damage at a specific value (check the Item Balance section below) and do not require other sources of block. The exception to this is the Gladiator Ascendancy passive Versatile Combatant, which still sets your Chance to Block Spell Damage to be the same as your Chance to Block Attack Damage.

今後は、Chance to Block Attack DamageとChance to Block Spell Damageをシンプルなものにします。

以前までのBlock Chanceの一部をSpellにも適用する方法は、Chance to Block Spell Damageを特定の値(Item Balanceの項を確認ください)で付与するようになり、他にBlockの入手源を必要としません。

例外は、GladiatorアセンダンシーパッシブのVersatile Combatantです。

引き続きChance to Block Attack DamageとChance to Block Spell Damageを同じにします。

 

  • Instant skills can now be used while moving. This includes Warcries which have been made instant via Ascendancies or passive skills, and curses that are supported by Blasphemy. Note that a skill which is ordinarily instant (such as an aura) will not be instant, and therefore unusable while moving, if it has its cast speed changed by a support (such as Spell Totem).

インスタントスキルは移動中でも使えるようになります。

これには、アセンダンシーやパッシブスキルでインスタント化されたウォークライとBlasphemyでサポートされたカースも含まれます。

もしサポート(Spell Totemなど)によってCast Speedが変更されると、普通のインスタントスキル(オーラなど)はインスタントではなくなり、移動中に使用できなくなる点にご注意ください。

 

  • Please note that there is a known issue right now where instant skills with cosmetics applied that would ordinarily change their on-cast effect instead use the default on-cast effect. This will be fixed in the near future.

現時点で、エフェクトの変更が適用されたインスタントスキルが、デフォルトのエフェクトとなってしまう既知の障害がある点にご注意ください。

これについては近いうちに修正するつもりです。

 

  • Secondary damage (such as the explosive part of Explosive Arrow) can now be blocked, dodged, evaded, and spellblocked depending on its source.

セカンダリーダメージ(Explosive Arrowの爆発部分など)はダメージ源によってBlock、Dodge、Evade、Spell Blockされるようになります。

 

  • Sources of “Avoid Interruption from Stuns while Casting” no longer affect actions that are not considered casting, such as throwing a trap, laying a mine, or placing a totem.

「Avoid Interruption from Stuns while Casting」はTrapを投げたり、Mineを置いたり、Totemを設置したりといったCastingとは考えられない動作への影響を及ぼさなくなります。

 

  • Repeatedly weapon-swapping is now limited to once every 250ms.

武器を繰り返しスワップするのは250msに1度までという制限が設けられます。

 

  • Base Trap Throwing Time has been raised to 0.6 seconds (from 0.5).

Base Trap Throwing Timeは0.6秒へと上昇しました。(0.5からの上昇)

 

 

Skill Balance

  • The auto-targeting done by single-target melee attacks such as Heavy Strike or Molten Strike (ie. any attack that requires “namelocking”) now targets enemies within a wider area, based on the total range of your attack. The width of this targeting area grows by 1 unit per 3 units of melee range. This should make it much easier to target enemies with these skills.

Heaby StrikeやMolten Stikeのような(例えば”ネームロック”する全ての攻撃は)単体ターゲットのMelee攻撃におけるオートターゲッティングが終了すると、攻撃レンジの合計値に基づいてより広い範囲の敵をターゲットするようになります。

このターゲッティング範囲の幅は、Meleeレンジ3ユニット毎に1ユニット広がっていきます。

これらのスキルは、より簡単に敵をターゲットできるようになります。

 

  • The following melee skills now gain additional melee weapon range every 7 levels, up to +2 at level 20 (and +3 at level 21): Dual Strike, Elemental Hit, Frenzy, Glacial Hammer, Heavy Strike, Molten Strike, Puncture, Riposte, Static Strike, Viper Strike, Wild Strike, Vigilant Strike, Ancestral Protector, Dominating Blow.

以下のMeleeスキルは7レベル毎に追加のMelee武器レンジを獲得して、レベル20時には+2されます。(そしてレベル21では+3)

Dual Strike, Elemental Hit, Frenzy, Glacial Hammer, Heavy Strike, Molten Strike, Puncture, Riposte, Static Strike, Viper Strike, Wild Strike, Vigilant Strike, Ancestral Protector, Dominating Blow

 

  • The following skills are now instant by default and can therefore be used while moving: Blood Rage, Righteous Fire, Molten Shell, Haste, Vitality, Discipline, Grace, Determination, Anger, Hatred, Wrath, Clarity, Envy, Arctic Armour, Purity of Fire, Purity of Ice, Purity of Lightning, Purity of Elements, Convocation, Herald of Ash, Herald of Ice, Herald of Thunder, Phase Run, Aspect of the Cat, Aspect of the Avian, Aspect of the Spider and Aspect of the Crab.

以下のスキルはデフォルトでインスタントとなり移動中でも使用可能となります。

Blood Rage, Righteous Fire, Molten Shell, Haste, Vitality, Discipline, Grace, Determination, Anger, Hatred, Wrath, Clarity, Envy, Arctic Armour, Purity of Fire, Purity of Ice, Purity of Lightning, Purity of Elements, Convocation, Herald of Ash, Herald of Ice, Herald of Thunder, Phase Run, Aspect of the Cat, Aspect of the Avian, Aspect of the Spider and Aspect of the Crab

 

  • All instant skills now have some sort of cooldown (typically 1 second or less).

全てのインスタントスキルは何らかのクールダウンを持つようになります。(基本的に1秒かそれ以下)

 

  • Instant skills cannot be supported by Spell Echo and will not be cast a second time by similar effects (such as from the Echoing Shrine).

インスタントスキルはSpell Echoでサポートできません。

似た効果による2回目の発動も起こりません。(Echoing Shrineなど)

 

  • Vaal Soul Gain Prevention time is now modified by modifiers to skill duration and buff duration if those modifiers in some way affect the associated skill. For example, reducing the duration of Vaal Earthquake will also reduce the Vaal Soul Gain Prevention time, while increasing the duration of Vaal Haste will increase the Vaal Soul Gain Prevention time.

Vaal Soul Gain Prevention timeはSkill DurationとBuff Durationへのmodの影響を受けるようになります。

例えば、Vall EarthquakeのDurationを減少させると、Vaal Soul Gain Prevention timeも減少します。

一方で、Vaal HasteのDurationを増加させると、Vaal Soul Gain Prevention timeは増加します。

 

  • Minions no longer wander around as much as they used to while you’re idle.

ミニオンは、あなたが静止している時に以前ほどうろつかなくなります。

 

 

Skill Reworks

この拡張では、3つの既存スキルをリワークしました。

Dominating Blow、Static Strike、Caustic Arrowです。

 

Domination Blow

  • Now when you hit an enemy with Dominating Blow, you will apply a debuff for a short duration. If a non-unique enemy dies while affected by the debuff, its corpse will be consumed, and a Sentinel of Dominance minion with the same rarity and mods will be summoned.
  • You may have up to 9 Normal-rarity, 3 Magic-rarity, and 1 Rare-rarity Sentinels of Dominance.
  • Attacks against Unique enemies have a 10% chance to summon a Normal-rarity Sentinel of Dominance.
  • Deals 140% of base damage at gem level 1, up to 172% at gem level 20.
  • Base debuff duration is 1 second and base minion duration is 20 seconds at all gem levels.

Domination Blowで敵に攻撃を当てると、短い効果時間のデバフを付与します。

もしUniqueではない敵がデバフにかかった状態で死んだら、その死体は消費されて、同じRarityとmodのSentinel of Dominanceミニオンが召喚されます。

Normal-rarityは9体、Magic-rarityは3体、Rare-rarityは1体までSentinel of Dominanceを持てます。

Uniqueの敵に攻撃をすると10%の確率でNormal-rarityのSentinel of Dominanceを召喚します。

ジェムレベル1では140% of Base Damageを与え、レベル20になると172%へと増加します。

全てのジェムレベルにおいて、デバフのベースの効果時間は1秒で、ミニオンのベースの持続時間は20秒です。

 

Static Strike

  • Now when you hit an enemy with Static Strike, you will gain a buff which causes you to frequently hit nearby enemies with beams, dealing attack damage. The beams deal more damage while you are moving than while you are stationary. The buff can stack up to three times, increasing the frequency with which the beams strike.
  • Deals 100% of base damage at gem level 1, up to 146% at gem level 20.
  • Beams deal 60% less damage while stationary, and 40% less while moving. This penalty drops slightly as the gem levels.
  • Beams can hit up to 4 targets at gem level 1, and up to 6 at gem level 20.
  • The base buff duration is 4 seconds, and each stack increases the beam’s striking frequency (which is every 0.4 seconds) by 10%.

Static Strikeで敵に攻撃を当てると、Attackダメージのビームを近くの敵へ頻繁に当てるバフを得ます。

このビームの与えるダメージは静止時よりも移動時の方が高くなります。

バフは3つまでスタックし、ビームの発生頻度を増加させます。

ジェムレベル1では100% of Base Damageを与え、ジェムレベル20では146%まで上昇します。

ビームは静止中は60% less damageとなり、移動中は40% lessとなります。

このペナルティはジェムレベルによって僅かに減少します。

ビームはジェムレベル1では4体まで当てることができ、ジェムレベル20では6体へと増加します。

バフのベース時間は4秒で、各スタックはビームの放たれる頻度(0.4秒毎)を10%増加します。

 

Caustic Arrow

  • Now deals damage in an area around the targeted location, before leaving a lingering patch of Caustic Ground which deals Chaos damage over time. As Caustic Ground is a ground type (akin to Burning Ground) it will not affect flying monsters such as Raging Spirits.
  • Now has a base duration of 2 seconds at all levels.
  • 60% of Physical Damage is now converted to Chaos Damage (previously, Caustic Arrow added extra Chaos damage based on Physical damage).
  • Now deals 7 base Chaos damage per second at gem level 1, up to 1714.8 base Chaos damage per second at gem level 20.

ChaosのDoTを与えるCaustic Groundが発生する前にターゲットした場所の周辺エリアにダメージを与えるようになります。

Caustic Groundは地面タイプ(Burning Groundと同種)なので、Raging Spiritsのような飛行モンスター相手には無力化します。

全てのレベルにおいてベースの効果時間は2秒となります。

Physicalダメージの60%をChaosダメージへと変換するようになります。(以前のCaustic ArrowはPhysicalダメージを元にしたExtra Chaosダメージを追加していました。)

ジェムレベル1では7 base Chaos damage per secondを与え、ジェムレベル20では1714.8 base Chaos damage per secondへと増加します。

 

Other Skills

Fire Nova Mine

  • Base damage increased by 25% at all gem levels.

全てのジェムレベルで25%ダメージが増加しました。

 

Fire Trap

  • Base damage from the initial explosion increased by 40%, and the base damage over time increased by 20% at all gem levels.

全てのジェムレベルにおいて、最初の爆破によるベースダメージは40%増加し、DoTのベースダメージは20%増加しました。

 

Lightning Trap

  • Base damage increased by 40% at all gem levels.

全てのジェムレベルでベースダメージが40%増加しました。

 

Ice Trap

  • Base damage increased by 40% at all gem levels.

全てのジェムレベルでベースダメージが40%増加しました。

 

Explosive Trap

  • Base damage increased by 40% at gem levels 4 and up. At gem levels 1 to 4, the damage has been increased, slightly more at each level up to level 4.

ジェムレベル4とそれ以降のベースダメージが40%増加しました。

ジェムレベル1から4までは、レベル4までの各レベルにおいて僅かにダメージが増加しました。

 

Frost Bomb

  • Now reduces Energy Shield Regeneration Rate and Recovery Rate, not just Life Regeneration Rate.

LifeリジェネだけではなくEnergy Shield リジェネとRecovery Rateも減少させるようになります。

 

Shield Charge

  • Now has three distinct sections — the start of the charge, the movement part of the charge, and the attack at the end of the charge. Your weapon’s base attack time now affects the start and end, and movement speed and increases to global attack speed now affect the middle. Local attack speed modifiers no longer affect the middle movement part of the charge, whereas previously they would.
  • In other words, while using Brightbeak will cause the start and end of the charge to be quicker, it will not cause you to move from point A to point B any more quickly. For that, you need to invest in global attack speed and movement speed.
  • To help compensate for this loss in movement speed for most characters, Shield Charge now gains 1% increased movement speed as the gem levels up.

3つに区別されるようになりました。

チャージの開始とチャージの移動部分とチャージ終了時の攻撃です。

武器のBase Attack Timeは開始と終了に影響を与えるようになり、Movement SpeedとGlobal Attack Speedの増加は移動部分へ影響を与えるようになります。

Local Attack Speed modは、以前までとは異なりチャージの移動部分へは影響を与えなくなります。

言い換えるなら、Brightbeakを使用している時はチャージの開始と終了が素早くなりますが、地点Aから地点Bまでの移動は素早くなりません。

Global Attack SpeedとMovement Speedに投資する必要があります。

これによってほとんどのキャラクターが移動スピードを失ってしまった分を補うために、Shield Chargeはジェムのレベルが上がる毎に1% increased Movement Speedを得るようになります。

 

Flame Dash

  • Base cast time lowered to 0.7 seconds (from 0.75 seconds).
  • Range increased by 20%, bringing it in line with Leap Slam and Charged Dash.
  • Now gains 4% increased cooldown recovery speed per gem level, up to 76% at gem level 20.
  • Quality bonus now grants 1% increased cooldown recovery speed per 1% quality (was previously 1% cast speed per 2% quality).

Base Cast Timeは0.7秒へと減らされました。(0.75からの減少)

移動距離は20%増加して、Leap SlamとCharged Dashと並びました。

ジェムレベル毎に4% increased cooldown recovery speedを得て、ジェムレベル20の時には76%まで増加します。

Qualityによるボーナスは1% quality毎に1% increased cooldown recovery speedを得るようになりました。(以前は2% quality毎に1% cast speedでした。)

 

Lightning Warp

  • Base cast time lowered to 0.85 seconds (from 1 second).
  • Now has 20% reduced duration at gem level 1 (from 0%), up to 39% reduced duration at gem level 20 (up from 38%).

Base Cast Timeは0.85秒へと減りました。(1秒からの減少)

ジェムレベル1では20% reduced durationを持つようになり(0%からの変更)、レベル20では39% reduced durationまで増加します。(38%からの増加)

 

Rain of Arrows

  • Now includes the “Projectile” tag on the skill gem.

スキルジェムに「Projectile」タグが含まれるようになります。

 

Sunder

  • Base range reduced by 20% at all levels.
  • Base explosion radius reduced to 15 (from 16) at all levels. Radius now grows more slowly, gaining +1 to radius 1 gem level later than previously.

全てのレベルでベース距離が20%減少しました。

全てのレベルで爆発のベース範囲は15へ減りました。(16からの減少)

ジェムレベル上昇による範囲の増加はゆっくりとなり、+1 to Radiusの獲得は以前よりもジェムレベル1つ遅くなりました。

 

Kinetic Blast

  • Now deals 35% less Area Damage (down from 25% less).
  • Explosion placement has been reworked. They are now divided across 4 equal arcs (like pizza slices). In cases where there is no space in an arc that it could place an explosion, that explosion is not placed. Explosion spacing is also now more regular. The net result is that in open spaces, the area coverage will, on average, be more even, but single-target damage in tight spaces is now lower.

範囲ダメージが35% lessとなります。(25% lessからの減少)

範囲の発生位置はリワークされました。

4つの等しい円弧を切り分けるように発生します。(ピザの切り方のように)

爆発の起こる弧の中にスペースがなければ、その爆発は発生しません。

爆発の間隔はより規則的になります。

結果的に、開けた場所での平均的なカバー範囲はさらに均一になりますが、狭い場所での単体へのダメージは少なくなります。

 

Orb of Storms

  • Can now be cast by mines, traps, totems, and can be triggered.

Mine、Trap、Totem、トリガーによる発動が可能となります。

 

Molten Shell

  • Mana cost increased to 12 at gem level 1 (up from 8) up to 28 at gem level 20 (same as previously).

ジェムレベル1でのマナコストが12へと増加しました。(8からの増加)

ジェムレベル20では28となります。(以前と同じ)

 

Earthquake and Vaal Earthquake

  • The aftershock now deals 70% (up from 50%) more damage with hits and ailments (as opposed to every form of damage) at all gem levels.

全てのジェムレベルにおいて、アフターショックは70%(50%からの増加) more damage with hits and ailments(全てのダメージタイプではなくなる)となります。

 

Vaal Righteous Fire

  • Now sacrifices the amount of Life and Energy Shield from Energy Shield before Life. In other words, low-life builds should not have the skill disable on use as long as they have enough Energy Shield to cover both the Life and Energy Shield costs.

LifeとEnergy Shieldの量によって決められた犠牲量は、Lifeよりも先にEnergy Shieldを犠牲とするようになります。

言い換えるなら、LifeとEnergy Shieldのコストをカバーするのに十分な量のEnergy Shieldを持っているLow-Lifeビルドが、このスキルを使えなくなるべきではありませんでした。

 

Vaal Molten Shell

  • Now has a Soul Gain Prevention duration of 7 seconds (up from 5).

Soul Gain Preventionの効果時間が7秒になります。(5秒からの増加)

 

Vaal Clarity

  • Now has a Soul Gain Prevention duration of 14 seconds (up from 12).

Soul Gain Preventionの効果時間が14秒になります。(12秒からの増加)

 

Support Gem Balance

Multiple Traps

  • Now causes supported skills to deal 50% less damage at gem level 1 (from 40%) up to 31% less damage at gem level 20 (from 21%).

サポートされたスキルはレベル1で50% less damageとなり(以前は40%)、ジェムレベル20では31% less damageとなります。(以前は21%)

 

Cluster Traps

  • Now causes supported skills to throw up to 2 additional traps at all levels (down from 3).

全てのレベルで、サポートされたスキルは投げるトラップの追加量が2つとなります。(3からの減少)

 

Physical Projectile Attack/Vicious Projectiles

  • Physical Projectile Attack has been renamed Vicious Projectiles.
  • In addition to 30% more Physical projectile attack damage and 10% less Projectile attack speed, It now causes supported skills to deal 30% more Chaos damage over time and 30% more Physical damage over time (as opposed to more damage with Bleeding and Poison specifically) at gem level 1.

Physical Projectile AttackはVicious Projectilesへと名称変更されました。

30% more Physical Projectile Attack Damageと10% less Projectile Attack Speedに加えて、サポートされたスキルはジェムレベル1で30% more Chaos damage over timeと30% more Physical damage over time(more damage with Bleeding and Poisonではなくなる)を得られます。

 

Minefield

  • Now causes supported skills to deal 55% less Mine damage at gem level 1 (down from 40% less), up to 36% less Mine damage at gem level 20 (down from 21%).

サポートされたスキルは、ジェムレベル1では55% less Mine damageとなり(40% lessからの低下)、ジェムレベル20では36% less Mine damageとなります。(21%からの低下)

 

 

Passive Tree Balance

新しいHolyテーマのミニオンスキルをいくつか導入するにあたって、TemplerとWitchの序盤のパッシブツリーをリワークしました。

この変更によって、ミニオンプレイヤーは以前よりも早い段階でミニオンを強化できるようになり、後々では面白い経路の選択ができるようになります。

 

また、Templarツリーを通る経路を改善する機会であるとも捉えて、多くのAttack、Spell、Elementalのパッシブスキルを統一しました。

 

[以下はパッシブツリーの具体的な変更内容が大量にあるため割愛します。] [Path of Buildingが既にアップデートされているため、そちらで確認する方が手っ取り早いです。]

 

 

Ascendancy Balance

[事前情報通り、PathfinderとGuardianのみの変更となっています。] [こちらもPath of Buildingで確認した方が確実です。]

 

 

Item Balance

  • Items which previously applied your block chance to spells have all been updated to the new “chance to Block Spell Damage”. Existing versions of these uniques will have different values to new versions and cannot be updated with a Divine Orb.

以前までBlock ChanceをSpellに適用させていたアイテムは全て、新しく「chance to Block Spell Damage」へと変更されました。

これらのUniqueの既存バージョンは新しいバージョンとは異なる値を持ち、Divine Orbで変更することはできません。

 

  • Existing Shaper amulets with the lower-tier spellblock mod now have +8-11% chance to Block Spell Damage. New versions have +4-5%.

既存の低TierのSpell Block modを持つShaperアミュレットは、+8-11% chance to Block Spell Damageを持つようになります。

新バージョンは+4-5%です。

 

  • Existing Shaper amulets with the higher-tier spellblock mod now have +11-12% chance to Block Spell Damage. New versions have +6-7%.

既存の高TierのSpell Block modを持つShaperアミュレットは、+11-12% chance to Block Spell Damageを持つようになります。

新バージョンは+6-7%です。

 

  • Existing Shaper shields with the lower-tier spellblock mod now have +9-12% chance to Block Spell Damage. New versions have +7-9%.

既存の低TierのSpell Block modを持つShaper盾は、+9-12% chance to Block Spell Damageを持つようになります。

新バージョンは+7-9%です。

 

  • Existing Shaper shields with the higher-tier spellblock mod now have +12-15% chance to Block Spell Damage. New versions have +10-12%.

既存の高TierのSpell Block modを持つShaper盾は、+12-15% chance to Block Spell Damageを持つようになります。

新バージョンは+10-12%です。

 

  • Existing Elder staves with the spellblock mod now have +12-18% chance to Block Spell Damage. New versions have +12-18% as well.

既存のSpell Block modを持つElder両手杖は、+12-18% chance to Block Spell Damageを持つようになります。

新バージョンも同様に+12-18%です。

 

  • Existing items with the spellblock corrupted implicit now have +6-8% chance to Block Spell Damage. New versions have +4-5%.

既存のCorrupted ImplicitのSpell Blockを持つアイテムは、+6-8% chance to Block Spell Damageを持つようになります。

新バージョンは+4-5%です。

 

  • The “of the Barrier” shield suffix can now grant +7-9% chance to Block Spell Damage (up from +1-3%). Existing items with this mod can be updated to new values with a Divine Orb.

盾のSuffix「of the Barrier」は+7-9% chance to Block Spell Damageを得られるようになります。(+1-3%からの増加)

このmodを持つ既存のアイテムはDivine Orbによって新しい値へと変更することが可能です。

 

  • The “of the Bulwark” shield suffix can now grant +10-12% chance to Block Spell Damage (up from +4-6%). Existing items with this mod can be updated to new values with a Divine Orb.

盾のSuffix「of the Bulwark」は+10-12% chance to Block Spell Damageを得られるようになります。(+4-6%からの増加)

このmodを持つ既存のアイテムはDivine Orbによって新しい値へと変更することが可能です。

 

  • Continued the ongoing process of improving and fixing ambiguous or incorrect mod descriptions.

曖昧だったり誤ったmodの説明文を直し改善する進行中の作業を続けました。

 

 

Unique Item Balance

  • The Anima Stone no longer specifies that the Primordial items you must have to summon an additional golem are jewels.

The Anima Stoneは、追加のGolemを召喚するためのPrimordialアイテムがジュエルであるとは指定しなくなります。

 

  • Shimmeron now deals 200 Lightning damage per second per Power charge (down from 400). Using a Divine Orb on an existing copy of this item will update that item to new these values. Shimmeron will also deal that damage to you if your skills have dealt a critical strike recently, rather than just you. That means you will take the damage if any skill (including a trap, totem, or mine) deals a critical strike.

Shimmeronは、200 Lightning damage per second per Power chargeを与えるようになります。(400からの減少)

Divine Orbを使うことで既存のアイテムを新しい値へと更新することができます。

Shimmeronは、たとえあなた自身ではなくともスキルがクリティカルを発生したら”Recently”の間、自身へのダメージを与えるようにもなります。

つまり、どんなスキル(Trap、Totem、Mineを含む)でクリティカルを発生させようとも、ダメージを受けることを意味します。

 

  • Hopeshredder now deals 200 Cold damage per second per Frenzy charge (down from 400). It now also has 15-25% increased Attack Speed. Using a Divine Orb on an existing copy of this item will update that item with both of these changes.

Hopeshredderは、200 Cold damage per second per Frenzy chargeを与えるようになります。(400からの減少)

15-25% increased Attack Speedを持つようにもなります。

Divine Orbを使うことで既存のアイテムを更新して、これら両方を変更することができます。

 

  • Nebuloch now deals 200 Fire damage per second per Endurance charge (down from 400). Using a Divine Orb on an existing copy of this item will update that item to these new values

Nebulochは、200 Fire damage per second per Endurance chargeを与えるようになります。(400からの減少)

Divine Orbを使うことで既存のアイテムを新しい値へと更新することができます。

 

  • Combat Focus now causes Elemental Hit to deal 50% less damage of the prevented element, including damage that gets converted from the prevented element to a new element. This affects all existing versions of the jewel.

Combat Focusは、Elemental Hitの発生を防いだ属性を50% less damageとします。

防いだ属性から新しい属性へと変換したことで得られるダメージも含まれます。

この変更は既存の全てのバージョンのジュエルへ適用されます。

 

  • Blood of Corruption’s Gluttony of Elements skill now has a Soul Gain Prevention duration of 14 seconds (down from 16). This affects all existing versions of this item.

Blood of CorruptionのGluttony of Elementsスキルは、Soul Gain Preventionの時間を14秒持つようになります。(16秒からの減少)

この変更は既存の全てのバージョンのアイテムへ適用されます。

 

  • Items which previously applied your block chance to spells have all been updated to the new “chance to Block Spell Damage”. Existing versions of these uniques will have different values to new versions and cannot be updated with a Divine Orb.

Block ChanceをSpellに適用していた以前までのアイテムは全て、新しく「chance to Block Spell Damage」へと変更されました。

これらのUniqueアイテムの既存バージョンは新バージョンとは異なる値を持ち、Divine Orbで更新することができません。

 

  • Stone of Lazhwar: Existing versions now have +15% chance to Block Spell Damage. New versions have +12-15%.

Stone of Lazhwar

既存バージョンは+15% chance to Block Spell Damageを持つようになります。

新バージョンは+12-15%です。

 

  • Reckless Defense: Existing versions now have +6% chance to Block Spell Damage. New versions have +2-4%.

Reckless Defense

既存バージョンは+6% chance to Block Spell Damageを持つようになります。

新バージョンは+2-4%です。

 

  • Craiceann’s Chitin: Existing versions now have +7-9% chance to Block Spell Damage. New versions have +4-6%.

Craiceann’s Chitin

既存バージョンは+7-9% chance to Block Spell Damageを持つようになります。

新バージョンは+4-6%です。

 

  • Rathpith Globe: Existing versions now have +12-18% chance to Block Spell Damage. New versions have +10-15%.

Rathpith Globe

既存バージョンは+12-18% chance to Block Spell Damageを持つようになります。

新バージョンは+10-15%です。

 

  • Saffell’s Frame: Existing versions now have +21-24% chance to Block Spell Damage. New versions have +15-20%.

Saffell’s Flame

既存バージョンは+21-24% chance to Block Spell Damageを持つようになります。

新バージョンは+15-20%です。

 

  • Rainbowstride: Existing versions now have +6-7% chance to Block Spell Damage. New versions have +4-6%.

Rainbowstride

既存バージョンは+6-7% chance to Block Spell Damageを持つようになります。

新バージョンは+4-6%です。

 

  • Wings of Entropy: Existing versions now have +7% chance to Block Spell Damage. New versions have… the same +7%.

Wings of Entropy

既存バージョンは+7% chance to Block Spell Damageを持つようになります。

新バージョンは・・・同じ7%です。

 

  • Sentari’s Answer: Existing versions now have +7% chance to Block Spell Damage. New versions have +10%.

Sentari’s Answer

既存バージョンは+7% chance to Block Spell Damageを持つようになります。

新バージョンは+10%です。

 

  • Daresso’s Courage: Existing versions now have +36% chance to Block Spell Damage while on Low Life. New versions have +30%.

Daresso’s Courage

既存バージョンはLow Life時に+36% chance to Block Spell Damageを持つようになります。

新バージョンは+30%です。

 

 

Monster Balance

Kitavaのレジストペナルティーによる死亡が目立っていたAct6の前半でのダメージ源のいくつかを弱めました。

 

  • The Lava Ground from the Karui Rebels in Act 6 now deals 40% less damage.

Act6のKarui RebelsのLava Groundは40%少ないダメージを与えるようになります。

 

  • Tukohama’s Vanguard now deal 35% less damage with their Scorching Ray totems. They also appear less frequently. Note that this damage reduction does not affect player spectres – they will still deal the same damage.

Tukohama’s VanguardのScorching Ray Totemによるダメージが35%少なくなります。

出現頻度も下がります。

このダメージ減少はプレイヤーのSpectreへは影響しません。

以前と同じダメージを与えます。

 

  • Updated the trap models used by many older monsters.

沢山の古いモンスター達が使うTrapのモデルを更新しました。

 

  • Cases of Shield Throw used by monsters (Dawn and Justicar Casticus and their variants) will now explode into secondary projectiles whether they hit a target or not.

モンスター(DawnとJusticar Casticusとその変種)に使われるShield Throwは、対象にHitしたかに関わらずセカンダリーのProjectileへと爆発するようになります。

 

 

Map Changes

  • Zana’s missions have been updated. Now when you encounter her, she will offer a selection of different maps and mission types for you to choose from. The maps she offers are always the same tier of the map you are currently in or one higher. This selection can include Shaped maps. The maximum Tier of maps she can now offer as part of a mission is Tier 16.

Zanaミッションは更新されました。

Zanaに遭遇すると、Zanaは異なるマップとミッションタイプを選んで提示します。

マップは常に現在いるマップと同じTierか1つ高くなります。

この選択にはShapedマップが含まれます。

ミッションマップとしてZanaが提示できる最大TierはTier16となります。

 

  • Additionally, we’ve added a bunch of new mission types that work previous league mechanics (such as Breach) into her missions.

加えて、以前のリーグ要素(Breachとか)をZanaミッションにうまく組み入れた新しいミッションタイプをたくさん追加しました。

 

  • Shortened the random Shaper Time-Freeze events quite a lot.

ランダムに発生するShaperの時間停止イベントをかなり短縮しました。

 

  • Malformation now has more even monster density across the map in most cases.

Malformationは大抵の場合において、マップ全体のモンスター密度がより均一になりました。

 

  • So does Alleyways.

Alleywaysもそうしました。

 

  • Improved the layout of the Lair map, and reduced the total number of monsters to compensate.

Lairマップのレイアウトを改善し、かわりにモンスターの総量を減らしました。

 

  • The unique map Caer Blaidd can no longer generate certain layouts that allow you to bypass one of the minibosses.

UniqueマップのCaer Blaiddは、中ボスの1体を無視できる特定のレイアウトを生成しなくなります。

 

  • Liantra from the Tower map no longer speaks at the start of the fight.

TowerマップのLiantraは戦闘の開始時に喋らなくなります。

 

  • Bazur from the Tower map has a dirty new trick up his weird fleshy sleeve.

TowerマップのBazurは、不気味な肉の袖を上げる汚い新トリックを持っています。(?)

 

  • You can now see maps which have been taken over by the Elder or its Guardians even if that map is not yet revealed on your Atlas.

Atlasでまだ明らかになっていないマップでも、ElderやGuardianの出現によってそのマップを見ることができるようになります。

 

  • Once you have met the Shaper as part of the Hidden Architect questline, the Shaper will influence maps connected to a map you have already completed, and that influence will not shift between maps.

Hidden Architectクエストラインの一環でShaperに会うと、Shaperは既に完了したマップと繋がっているマップへ影響を与えて、その影響はマップ間で移動しません。

 

 

Zana League Mods Available During 3.4.0

  • Level 2: Onslaught (2c)
  • Level 3: Bloodlines (3c)
  • Level 4: Ambush (3c)
  • Level 4: Fortune Favours the Brave: (3c)
  • Level 4: Alternate of Same Tier (1c): Rareマップが必要です。デバイスに入れたマップを除く同じTierのRareマップをランダムで開きます。
  • Level 5: Beyond (4c)
  • Level 6: Essence (4c)
  • Level 6, Memory Fragmentsを5個見つける必要あり: Shaped Tier 1-5 (2c): Rareマップが必要です。マップのTierを5つ高いバージョンにして、Rareマップとしてmodをランダムにロールして開きます。
  • Level 7: Nemesis (5c)
  • Level 7, Memory Fragmentsを10個見つける必要あり: Shaped Tier 1-10 (6c): Rareマップが必要です。マップのTierを5つ高いバージョンにして、Rareマップとしてmodをランダムにロールして、確率でCorruptedされた状態で開きます。
  • Level 8: Harbinger (6c)
  • Level 8, Elder Orbを入手する必要あり: Elder Tier 1-15 (15c): Rareマップが必要です。マップをTier16バージョンにして、Rareマップとしてmodをランダムにロールして、確率でCorruptedされた状態で開きます。

 

 

[以下、PvP関連やバグ修正関連なので割愛します。]

[PoE] Delve Patch Notes, Passive Tree and Item Filter Information” への4件のコメント

  1. ようやく2次ダメもブロックできるようになりましたね。
    投資の割に対して強くもないキャラになり下がってたから、これで少しは・・・

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