[PoE] Incursion Patch Notes, Passive Tree and Item Filter Information

PoE公式にて3.3.0のパッチノートが公開されました。

 

 

アイテムフィルターに関してはこちらから。

 

詳細は原文をご覧ください。

気になったところだけピックアップしてみます。

 


意訳

 

 

The Incursion Challenge League

リーグ要素に関しては、事前の情報から大きな変更はなさそうです。

事前の情報については、こちらとかこちらからどうぞ。

 

 

 

Major New Content and Features

 

  • Added a new Strength gem – Vaal Earthquake: Smash the ground, dealing damage in an area and cracking the earth. The crack will erupt in a powerful aftershock after a short delay. Your steps will deal damage around you for a duration, cracking the earth if the previous cracks have erupted.

新しいStrジェムの追加 – Vaal Earthquake

地面を叩きつけ、エリア内にダメージを与えて地面に亀裂を発生させます。

亀裂は短いディレイの後、強力なアフターショックを噴出します。

持続している間、歩くことで周囲にダメージを与えることができ、直前の亀裂が噴出済みなら地面に新たな亀裂を発生させます。

 

 

  • Added a new Intelligence gem – Vaal Blight: Apply a powerful debuff which deals chaos damage over time to enemies around. Then apply two additional layers in a larger area, growing greatly in size each time. Enemies are also substantially hindered, slowing their movement for a shorter secondary duration.

新しいIntジェムの追加 – Vaal Blight

周囲の敵にカオスダメージをDoTで与える強力なデバフを付与します。

そして、広い範囲に追加で2つのレイヤーを付与します。

サイズは毎回とても大きくなっていきます。(?)

敵は短い間、大幅に移動速度が下がるHinderも受けます。

 

 

  • Added a new Dexterity gem – Vaal Blade Vortex: Create an independently-moving vortex of ethereal blades which last for a duration. The vortex moves towards nearby enemies, repeatedly damaging enemies that it passes through.

新しいDexジェムの追加 – Vaal Blade Vortex

効果時間の間、独立して移動するBlade Vortexを作り出します。

このVortexは近くの敵へ向かって移動し、敵を通過する度に繰り返しダメージを与えます。

 

 

  • Added a new Strength/Intelligence gem – Vaal Impurity of Fire: Casts an aura that reduces fire damage taken and provides ignite immunity to you and nearby allies, and makes hits against nearby enemies ignore their fire resistance.

新しいStr/Intジェムの追加 – Vaal Impurity of Fire

キャラクターと近くの味方へ、受けるFireダメージを減らし、Igniteを無効化するオーラを発動します。

そしてこのオーラは、近く敵へHitさせるとFireレジストを無視できる効果も与えます。

 

 

  • Added a new Dexterity/Intelligence gem – Vaal Impurity of Ice: Casts an aura that reduces cold damage taken and provides freeze and chill immunity to you and nearby allies, and makes hits against nearby enemies ignore their cold resistance.

新しいDex/Intジェムの追加 – Vaal Impurity of Ice

キャラクターと近くの味方へ、受けるColdダメージを減らし、FreezeとChillを無効化するオーラを発動します。

そしてこのオーラは、近く敵へHitさせるとColdレジストを無視できる効果も与えます。

 

 

  • Added a new Intelligence gem – Vaal Impurity of Lightning: Casts an aura that reduces lightning damage taken and provides shock immunity to you and nearby allies, and makes hits against nearby enemies ignore their lightning resistance.

新しいIntジェムの追加 – Vaal Impurity of Lightning

キャラクターと近くの味方へ、受けるLightningダメージを減らし、Shockを無効化するオーラを発動します。

そしてこのオーラは、近く敵へHitさせるとLightningレジストを無視できる効果も与えます。

 

 

  • Added a new Dexterity/Intelligence gem – Charged Traps Support: Supported trap skills have a chance to gain frenzy and power charges when your traps are triggered by an enemy. Also grants increased trap throwing speed per frenzy charge and added critical strike multiplier for traps per power charge.

新しいDex/Intジェムの追加 – Charged Traps Support

トラップスキルをサポートすると、敵によってトラップが発動した時にFrenzy ChargeとPower Chargeを確率で獲得できるようになります。

また、Frenzy Charge毎にTrap Throwing Speedも上昇し、Power Charge毎にCritical Strike Multiplierも追加されます。

 

 

  • Added a new Dexterity/Intelligence gem – Flamethrower Trap: Throw a trap that releases a number of flames in different directions around it when triggered. The flames last for a duration, rotating around the trap and repeatedly dealing damage. Burning enemies are dealt more damage.

新しいDex/Intジェムの追加 – Flamethrower Trap

トリガーした時に、周囲の異なる方向へ多くの炎を発生するトラップを投げます。

効果時間の間、炎は発生し続け、トラップの周りを回転して繰り返しダメージを与えます。

Burning状態の敵に対してはmore damageが発生します。

 

 

  • Added a new Dexterity/Intelligence gem – Seismic Trap: Throw a trap which, once triggered, repeatedly releases a number of waves for a duration. Each wave deals damage in a series of small bursts in a line, ending with a larger burst. Modifiers to cast speed affect how frequently it releases waves.

新しいDex/Intジェムの追加 – Seismic Trap

トリガーされると、効果時間の間多くのウェーブを繰り返し発生させるトラップを投げます。

各ウェーブは直線上に小さな爆発をいくつか起こし、最後に大きな爆発を起こすようにしてダメージを与えます。

Cast Speedのmodはウェーブが発生する頻度へ影響を与えられます。

 

 

  • Added a new Dexterity/Intelligence gem – Explosive Trap: Throw a trap that creates a large explosion when triggered, dealing spell damage in an area. A number of smaller explosions occur around this area in quick succession after the first.

新しいDex/Intジェムの追加 – Explosive Trap

トリガー時に大きな爆発を作り出すトラップを投げます。

エリア内へスペルダメージを与えます。

最初の爆発の後、このエリアの周囲に多数の小さな爆発が連続して発生します。

 

 

  • Added a new Intelligence/Dexterity gem – Siphoning Trap: Throw a trap that applies debuff beams to a number of nearby enemies for a duration. The beams chill and deal cold damage over time. A beam is also applied to you, granting life and mana regeneration based on the number of debuff beams affecting enemies.

新しいInt/Dexジェムの追加 – Siphoning Trap

効果時間の間、近くにいる多数の敵へデバフビームを与えるトラップを投げます。

このビームはChillにさせ、ColdダメージをDoTで与えます。

また、ビームはキャラクターへも送られて、デバフビームを与えている敵の数に応じてLifeとManaのリジェネを得ることもできます。

 

 

  • Added a new Intelligence/Dexterity gem – Lightning Spire Trap: Throw a trap which, once triggered, will repeatedly strike multiple areas around it for a duration, dealing lightning damage. Modifiers to cast speed affects how frequently it strikes. Has a higher chance to critically strike shocked enemies.

新しいInt/Dexジェムの追加 – Lightning Spire Trap

トリガーされると効果時間の間、周囲のエリアを繰り返し叩きつけてLightningダメージを与えるトラップを投げます。

Cast Speedのmodは叩きつける頻度へ影響を与えられます。

Shock状態の敵に対して高い確率でクリティカルを発生させることができます。

 

 

  • Added new corrupted implicits which can appear on items corrupted by Vaal orbs, bringing the total to approximately 176. Many of the old implicits were buffed or moved to different items, and some were disabled. Generally, corrupted implicits are now more powerful on average.

新しいCorrupted Implicitを追加しました。

アイテムにVaal Orbを使うことで現れます。

これでCorrupted Implicitの数の合計がおおよそ176になりました。

古いImplicitsの多くはバフされたか、異なるアイテムに移されたか、削除されました。

全体的にCorrupted Implicitsはさらに強力になりました。

 

 

  • Added a new feature – Always Attack Without Moving: This feature prevents your character from moving while using skills where this is toggled on, as if you are holding down your “Attack in Place” key. This can be toggled on and off of individual skills in the skill bar. This feature can also be used on movement skills to prevent the skill from “namelocking” (ie. locking onto an enemy).

新しい機能の追加 – Always Attack Without Moveing

この機能をオンにするとスキルを使っている間、「Attack in Place」キーを押し続けている時のようにキャラクターが移動するのを防いでくれます。

スキルバーのスキルそれぞれに対してオンとオフを設定することができます。

この機能はMovementスキルでも「ネームロッキング」(例えば、敵をロックするように。)を防ぐために使うことができます。

(※ネームロッキングとは、カーソルが敵に合わさっている時にスキルキーを押してそのまま押し続けると、カーソルを移動してもその敵に対してスキルを使い続けてしまうことです。

この時、画面上部に表示される敵のネームやLifeバーが表示され続けるためネームロッキングと言っているのでしょう。)

 

 

 

Minor New Content and Features

 

Added 39 new Labyrinth Enchantments for existing skills, and 43 for new skills. Enchantments for existing skills which have undergone significant reworking may not appear any more due to mechanical changes making them nonfunctional, such as enchantments which modify the cooldown of trap skills. Existing versions of these enchantments will now grant increased damage with that skill at the same value.

Labyrinthのエンチャントを既存のスキル向けとして39個追加しました。

新しいスキル向けとしては43個の追加です。

大幅なリワークを受けた既存のスキルのエンチャントには、メカニクスの変更によって機能しなくなるために出現しなくなるものがあります。

例えば、トラップスキルのクールダウンに関するエンチャントです。

既にアイテムへ付与されているエンチャントについては、そのスキルのincreased damageのエンチャントへと置き換えられます。

 

 

  • Added 6 dangerous new Nemesis mods.

新しく6つの危険なNemesis modを追加しました。

 

 

  • Ground effects of all types (such as chilled ground) have been updated. They should be clearer to see and better for performance.

全てのタイプのグラウンドエフェクト(Chillグラウンドなど)は更新されました。

より見やすくなり、処理も軽くなります。

 

 

  • World and Map areas can now have multiple sub-areas. This means you can now, for example, find a Zana mission in the same map as a Labyrinth trial, Abyssal Depths, or an Elder Guardian. Please note that only the most recently opened sub-area of any given area will stay open indefinitely, and others will eventually expire as if it were any other inactive instance. Expired sub-areas become inaccessible, rather than simply resetting.

ワールドとマップのエリアは複数のサブエリアを持つことができるようになりました。

つまり、同じマップ内でZanaミッション、Labyrinthトライアル、Abyssal Depths、Elderガーディアンを見つけることができるようになります。

最も最近に開かれたサブエリアのみが無期限に開かれ続けます。

他のサブエリアはインアクティブなインスタンス(誰もいないインスタンスのことかな?)のように、やがて消滅してしまう点に気を付けてください。

消滅したサブエリアは、単純にリセットされるのではなくアクセスできなくなります。

 

 

 

Character Balance

 

  • Modifiers to skill duration no longer modify the duration of traps, totems or mines, but will continue to modify the duration of skills cast by traps, totems and mines if those skills have a duration.

Skill Durationを変更してもトラップ、トーテム、マインの効果時間へ影響を与えなくなります。

しかし、トラップ、トーテム、マインによって発動されたスキルに関しては、そのスキルがDurationを持っていれば効果時間は今まで通り変化します。

 

 

  • Ignite now deals 50% of the igniting hit’s damage per second over 4 seconds (up from 40% per second).

Igniteは、Igniteを与えたHitダメージの50%を秒間に与えるようになって、4秒間続きます。(秒間40%から増えました。)

 

 

  • You can now have up to 15 traps active at a time (up from 3).

一度に15個のトラップを置けるようになります。(3個から増えました。)

 

 

 

Skill Balance

 

  • Supports which cause skills to create traps, totems or mines will no longer grant that skill the duration tag.

スキルのトラップ、トーテム、マインを作り出すサポートはDurationタグを付与しないようになりました。

 

 

 

Traps

 

  • The interaction between trap skills with cooldowns and sources of additional traps thrown (such as the Multiple Traps or Cluster Trap Supports) has been changed, and now work as they did with Vaal Lightning Trap previously. Namely, additional traps can only be thrown if the skill has at least one extra trap cooldown stockpiled, and only as many additional traps will be thrown as there are cooldowns stockpiled. In other words, if you have three Seismic Traps stockpiled and have the Shaper’s additional trap glove mod, you’ll throw two traps and consume two Seismic Trap cooldowns. If you only have two cooldowns stockpiled and attempt to throw three Seismic Traps via the Multitrap support, you will only throw two traps.

トラップスキルのクールダウンと(Multiple TrapsやCluster Trap Supportsによって)追加で投げられるトラップとの関係性は変更されました。

以前のVaal Lightning Trapのように動作するようになります。

つまり、追加のトラップは少なくとも1つは追加のトラップクールダウンがストックされている状態でなければ投げられなくなります。

言い換えるなら、3つのSeismic Trapがストックされていて、Shaper手袋に「additional trap」modがあるなら、2つのトラップを投げて2つのSeismic Trapクールダウンを消費します。

もし2つのクールダウンしかストックされてなく、Multi Trap Supportによって3つのトラップを投げようとしても、実際には2つのトラップしか投げられません。

 

  • As a result of this change to trap cooldowns, the following trap skills no longer have a cooldown: Fire Trap, Lightning Trap, Ice Trap.

トラップクールダウンへの変更によって、以下のトラップスキルはクールダウンを持たなくなります。

Fire Trap、Lightning Trap、Ice Trap。

 

 

[各スキルの詳細が大量に書かれているので飛ばします。主に数値だけなので原文をご覧ください。]

 

 

Passive Tree Balance

 

  • There were two primary goals with the passive tree adjustments: Provide more power to ignite builds without providing more power to other burning damage builds, and rebalance trap and mine passives. To that end, most of the reductions to trap and mine passives occur to trap throwing speed and mine placement speed. This was to bring them more closely in line with cast speed. Trap cooldown recovery was also targeted, as many bread-and-butter traps no longer have cooldowns, and the traps introduced in this patch are strong enough to warrant their longer cooldowns.

2つの主となる目的のためにパッシブツリーを調整しました。

Igniteビルド以外のBurningダメージビルドを強化せずに、Igniteビルドを強力にすること。

そして、トラップとマインのパッシブのバランスを再調整することです。

そのため、トラップとマインのパッシブの大半において、Trap Throwing SpeedとMine Placement Speedが減少されます。

これはCast Speedにより近づけるためのものです。

Trap Cooldown Recoveryも対象となります。

多くの主力となるトラップはクールダウンを持たなくなり、このパッチで導入されるトラップは長めのクールダウンを持つに相応しい強さを持っているためです。

 

 

[この先にはパッシブツリーの詳細が書かれていますが、PoBが既に対応済みなのでそちらで確認してください。]

 

 

Ascendancy Balance

 

  • The Elementalist’s Beacon of Ruin now proliferates elemental ailments in a radius of 18 (up from 12). It no longer grants 20% increased effect of non-damaging ailments, and instead grants 20% more damage with ignite.

ElementalistのBeacon of RuinはProliferation効果の範囲が18となります。(12から増加しました。)

「20% increased effect of non-damaging ailments」は無くなり、代わりに「20% more damage with ignite」を持ちます。

 

 

  • Each of the Saboteur’s passives which previously granted increased elemental damage now grant increased trap and mine damage instead.

以前まで「increased Elemental Damage」となっていたSaboteurの各パッシブは「increased Trap and Mine Damage」となります。

 

 

  • Each of the Saboteur’s small passives which previously granted 8% increased trap throwing speed now grant 5% increased trap throwing speed.

以前まで「8% increased Trap Throwing Speed」となっていたSaboteurの小さなパッシブは「5% increased Trap Throwing Speed」となります。

 

 

  • Each of the Saboteur’s small passives which previously granted 8% increased mine laying speed now grant 5% increased mine laying speed.

以前まで「8% increased Mine Laying Speed」となっていたSaboteurの小さなパッシブは「5% increased Mine Laying Speed」となります。

 

 

  • The Saboteur’s Perfect Crime now grants 10% increased cooldown recovery speed for throwing traps (down from 20%).

SaboteurのPerfect Crimeは「10% increased Cooldown Recovery Speed for Throwing Trap」となります。(20%から下がります。)

 

 

  • The Saboteur’s Chain Reaction now grants 15% increased cooldown recovery speed for throwing traps (down from 30%).

SaboteurのChain Reactionは「15% increased Cooldown Recovery Speed for Throwing Traps」となります。(30%から下がりました。)

 

 

 

Item Balance

 

  • The “detonates nearby corpses” mod on strongboxes will now detonate corpses more quickly.

Strongboxの「detonates nearby corpses」modによる死体爆破はもっと素早く行われるようになります。

 

 

  • The 5-for-1 magic or rare vendor recipe no longer maintains Shaper/Elder item status.

ベンダーに5個売って1個にするレシピでは、Shaper/Elderアイテムであることを維持できなくなりました。

 

 

 

Unique Item Balance

 

  • Stormfire: The “increased Burning Damage for each Enemy you have Shocked Recently” mod now only applies to enemies that were not already shocked. The description has been updated to clarify this.

Stormfire

「increased Burning Damage for each Enemy you have Shocked Recently」modはShockになっていない敵をShockにした時のみ適用されるようになりました。

明確にするためにアイテムの説明欄を更新しました。

 

 

  • Dyadus: No longer has the mod “Enemies chilled by you take 100% increased burning damage”. Dyadus now has “100% increased Damage with Ignites inflicted on Chilled Enemies”.

Dyadus

「Enemies chilled by you take 100% increased Burning Damage」modを持たなくなります。

「100% increased Damage with Ignites inflicted on Chilled Enemies」を持つようになります。

 

 

  • Atziri’s Reign: Now has a limit of 2. Existing copies of this jewel will automaticaly be updated to have this limit.

Atziri’s Reign

上限が2となります。

既に存在するこのジュエルへは自動的に上限が付きます。

 

 

 

Monster Balance

 

  • Added two new monster types to the Control Blocks in Act 10, as well as to maps. Several existing Kitava-themed monsters have also been added to maps.

2つの新しいモンスタータイプをAct10のControl Blocksへ追加しました。

同様にマップへも追加されます。

既に存在しているKitavaをテーマとするモンスター達もマップへ追加されました。

 

 

  • Monsters which use Detonate Dead and Vaal Detonate Dead have been updated to use a version similar to the one used by Alira and Tolman in maps.

Detonate DeadとVaal Detonate Deadを使うモンスターはマップのAliraとTolmanが使うやつに似たバージョンを使うように変更されました。

 

 

  • Shivershell now telegraphs that he will use his Detonate Dead skill before he uses it.

ShivershellはDetonate Deadを使うことが事前に分かるようになります。

 

 

  • All versions of Alira now have a shorter cast time for her Detonate Dead.

Aliraの全てのバージョンはDetonate Deadのキャストタイムが短くなります。

 

 

  • Normal and Magic monsters from Breaches now drop significantly fewer items.

Breachで出現するNormalとMagicのモンスターはドロップアイテムが大幅に少なくなります。

 

 

  • Na’em, Bending Stone now deals the same damage with his projectiles at all ranges. The damage has been lowered by 30% to compensate. This skill now has a 4 second cooldown.

Na’em, Bending StoneのProjectile攻撃はどの距離でも同じダメージを与えるようになります。

その代わりダメージを30%減らしました。

このスキルは4秒間のクールダウンを持つようになります。

 

 

  • The cast time on Bameth, Shifting Darkness’s Detonate Dead has been lowered.

Bameth, Shifting DarknessのDetonate Deadのキャスタイムは短くなりました。

 

 

  • Monsters which use Elemental Hit (such as Vaal Constructs) now use the cool new version.

(Vaal Constructsといった)Elemental Hitを使うモンスターは新しいバージョンを使うようになります。

 

 

 

Map Balance

 

  • Once you have completed 20 maps while the Elder and its guardians are on your atlas without actually defeating any of them, there is a chance for the Elder and its guardians to disappear and remove the Elder-influence from the maps they were on. This will make it difficult to maintain an “Elder Ring”, but will also allow players who weren’t capable of defeating the Elder or its guardians to clear them from their atlas.

ElderとガーディアンがAtlasにいる間に、彼らを倒さずに20マップを完了させると、Elderとガーディアンが消えてる可能性があります。

この時、彼らがいたマップからElder領域がなくなります。

これは「Elder Ring」を維持するのを難しくするためですが、Elderとガーディアンを倒せないプレイヤーがAtlasから彼らを追い出せるようにするためでもあります。

 

 

  • Shaper memory fragments XI through to XV no longer require you to defeat the Elder or its guardians in specific map tiers. Instead, defeating each guardian and the elder within ANY red-tier map will get you one of these fragments.

Shaperのメモリーフラグメント11~15については、特定のマップTierでElderとガーディアンを倒す必要はなくなります。

代わりに、各ガーディアンとElderを赤Tierのマップ内で倒すことで、これらのフラグメントの1つを入手することができます。

 

 

  • You can no longer get Shaper memory fragments XI through to XV from a map if you are not the map’s owner.

マップのオーナーでない場合、Shaperのメモリーフラグメント11~15をマップ内で手に入れることはできなくなります。

 

 

  • Zana’s Onslaught mod now also increases monster movement speed. Previously, this was not the case.

ZanaのOnslaught modはモンスターのMovement Speedも増加させるようになります。

今までは増加していませんでした。

 

 

  • Pit of the Chimera is now more linear. Has slightly fewer monsters on average now to compensate.

Pit of the Chimeraはより直線的なレイアウトになります。

代わりに、モンスター数が平均より僅かに少なくなります。

 

 

  • Crystal Ore is also now more linear and has had its monster spawns slightly reduced to compensate.

Crystal Oreもより直線的なレイアウトとなり、代わりにモンスター数が僅かに減少します。

 

 

  • The Vaal Temple map can no longer roll the Twinned mod or have the Deadly Twins prophecy trigger on it.

Vaal TempleマップにはTwinned modが付くことがなくなり、ProphecyのDeadly Twinsも発動されなくなります。

 

 

  • Malformation’s layout has been significantly reworked to be more pleasant to run.

Malformationのレイアウトは、周回するのがもっと楽しくなるように大幅にリワークされました。

 

 

  • The magic monsters in the Burial Chambers boss room won’t spawn so close to the entrance now.

Burial Chambersのボス部屋にいるMagicモンスター達は入り口に近いところへ湧かなくなります。

 

 

  • The Perandus Manor is once again on the Atlas, connected to Chateau.

Perandus Manorは再びAtlas上に表示されます。

Chateauと繋がっています。

 

 

 

Zana League Mods Available During 3.3.0

 

  • Level 2: Invasion (2c)
  • Level 3: Warbands (3c)
  • Level 4: Anarchy (3c)
  • Level 4: Fortune Favours the Brave: (4c)
  • Level 5: Beyond (4c)
  • Level 6: Domination (4c)
  • Level 7: Abyss (5c)
  • Level 8: Breach (6c)

 

 

[以下、バグ修正など。]

 


「大幅なメカニクスの変更を行ったスキル」の項には、

Skill Revampシリーズで発表されていたスキルが並んでいるのですが、

その中にしれっとLacerateが書かれていたのが気になりました。

 

今のところ来期は、JuggernautでInfernal Blowをしてみようかなと考えています。

 

個人的にElder関連の修正を評価しています。

でも、Breachナーフはもうやめて。


[PoE] Incursion Patch Notes, Passive Tree and Item Filter Information” への4件のコメント

    1. ZanaからBloodlineがなくなっているので、高Tierで少しでもマップを維持しようとするならDominationを使うことになりそうです。

    1. ですねー。ビーストクラフトもありませんし、少し相場が高くなるかも知れません。

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